A couple of weeks ago I was contacted by what I would call a low-end private bank in Geneva which basically said the following:
We are looking for a French> English translator with proven experience (proven by whom?) in legal and financial language...
So far, so good. Then, the punchline:
... to REVISE an English translation of a key document for the Bank.
Alarm bells. But it's good to stay polite and professional so here's what I replied:
Je vous remercie de votre mail et l'intérêt porté à mes services.
Il ne m'est pas possible de vous faire un devis ni donner un délai pour une révision sans examiner au préalable le document en français et en anglais. Si, par exemple, la traduction actuelle n'est pas de bonne qualité, il s'avérerait plus judicieux de refaire la traduction, tout simplement.
Je compte parmi mes clients des banques privées genevoises de premier ordre.
Mon activité principale consiste à fournir des traductions de qualité à une clientèle exigeante.
Je reste à votre disposition.
So to sort the sheep from the goats, simply ask to see the original text and the brilliant translation that requires your revision skills. The deliberately haughty tone of the email is my way of saying that I'm going to charge you a high fee to absolve you of your sin of choosing a cheap-o translation option (I assume...) in the first place.
I never heard back...
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